Nadal jestem zachwycony – mój wcześniejszy kontakt z The Division był bardzo pozytywny pomimo wczesnej wersji gry. Pozostały pewne wątpliwości co do utrzymania gracza w zaciekawieniu na dłużej, a także zgodnie z przewidywaniami grafika nie poprawiła się do bety (względem E3 sprzed 2 lat), jednak pewne błędy zostały poprawione, interfejs uległ wygładzeniu i wszystko prezentuje się naprawdę nieźle.
Wrażenia po becie
Ponieważ jest to temat chyba najszerzej omawiany – grafika. Pozostała na poziomie bardzo podobnym do tego, co prezentowała wcześniejsza wersja – oczywiście nie jest to poziom fizyki czy detali zaprezentowany 2 lata temu ale artystycznie to pozycja tak dobrze rozwinięta, że zupełnie nie widzę powodu do jakichkolwiek narzekań. Niestety nadal należy się minus dla Ubi za pokazywanie nierealnych zrzutów ekranu w 4K których grafika przedstawia coś co jest po prostu nie do osiągnięcia. Chyba, że się mylę.
Jedyny problem który pozostaje w mocy to pytanie czy ta gra szybko się nie znudzi – mając niezłą ekipę można poszaleć w Dark Zones (strefy gracz vs gracz – PvP), walcząc po prostu z innymi graczami. Ostatniego dnia bety byłem już jednak “samotnym wilkiem” i Dark Zone kończy się albo natychmiastową śmiercią, albo nie ma tam co robić. Nawet strefy poświęcone rozgrywce dla jednego gracza bywają puste. Zobaczymy jak to będzie w pełnej grze i w wyższych strefach, ale trochę obawiam się o wszystko to co będzie powyżej około 60-70% ukończenia fabuły. Martwiące jest to, że przy aktualnej mechanice walki nie będzie możliwości zwiększania dynamizmu, a wręcz przeciwnie więc nawet ciekawa historia może zacząć się ciągnąć przy końcówce.
Myślę jednak, że będzie dobrze – zamówiłem i czekam. Zobaczymy co wydarzy się po premierze.
Screenshot od Ubisoftu w 4K (nie do osiągnięcia jak wskazuje internet):
Screenshoty z Xbox One
<
section class=”container blogpost–content”>
<
div class=”row”>
<
div class=”col-md-8 col-md-offset-2″>
Warto sprawdzić na żywo
Podejrzewam, że na YT można znaleźć jakiś gameplay, a Ubi udostępni jakiś rodzaj dema w okolicach premiery. Screenshoty wyglądają na trochę płaskie, ale podczas rozgrywki, kiedy spada śnieg i odbija się od lampek choinkowych porozwieszanych między blokami, ciężko nie wpaść w zachwyt.